Kierunek - Prądnik Biały

Po długim okresie oczekiwań inwestycje komunikacyjne nareszcie pełną parą ruszają również na północy Krakowa. Najbliższe lata będą kluczowe dla rozwoju tej części miasta.

Czy wiecie, że nowa linia tramwajowa podnosi ceny mieszkań o 15%?

A my, poza tramwajem, będziemy mieć jeszcze Północną Obwodnicę, przebudowaną al. 29 Listopada i Szybką Kolej Aglomeracyjną. Lepiej nie myśleć, ile te mieszkania będą warte w 2020 roku ;-)

Na wszelki wypadek proponujemy zarezerwować już dziś :-)

Na mapie zaznaczyliśmy najważniejsze projekty, poniżej znajdziecie podsumowanie opisowe zakresu realizowanych prac.

1. WJAZD DO MIASTA BEZ KORKÓW

Północna Obwodnica Krakowa (odcinek od węzła „Modlnica” do węzła „Kraków Mistrzejowice”)
Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej S 2 x 3 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu) o długości ok. 12 km z tunelem w miejscowości Zielonki.

2. PPRZYSTANEK TRAMWAJOWY TUŻ PRZY PANORAMIE PRĄDNIK

Krakowski Szybki Tramwaj (os. Krowodrza Górka - Górka Narodowa)
Odcinek I - od istniejącej pętli Krowodrza Górka do linii kolejowej w rejonie ul. Bociana + przebudowa istniejącej linii tramwajowej na odc. od skrzyżowania ul. Wybickiego / Dra Twardego / Bratysławskiej do pętli Krowodrza Górka), w tym:
- przebudowa układu drogowego od skrzyżowania ulic Wybickiego / Dra Twardego / Bratysławska do ul. Pachońskiego (Trasa Wolbromska),
- przebudowa pętli Krowodrza Górka,
- rozbudowa ul. Pachońskiego od Trasy Wolbromskiej do ronda u zbiegu ulic: Mackiewicza / Dożynkowej / Siewnej,
- rozbudowa ul. Siewnej na odcinku od ronda do ul. Bociana,
- rozbudowa fragmentu ul. Bociana,- budowa 2 parkingów w systemie P&R (w rejonie pętli Krowodrza Górka oraz w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego),
- budowa dwupoziomowego skrzyżowania o długości ok. 100 m w ciągu ul. Opolskiej wraz z łącznicami i infrastrukturą towarzyszącą;
Odcinek II - budowa linii tramwajowej na terenie os. Górka Narodowa Zachód:
- budowa, rozbudowa lub przebudowa układu drogowego w obszarze osiedla Górka Narodowa Zachód,
- budowa i rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic: Kuźnicy Kołłątajowskiej, Banacha i al. 29 Listopada o dł. ok. 700 m b.,
- budowa pętli tramwajowo-autobusowej oraz terminala autobusowo-tramwajowego po zachodniej stronie planowanego węzła al. 29 Listopada z planowaną ul. Iwaszki,
- budowa parkingu wielopoziomowego w systemie P&R przy pętli Górka Narodowa Zachód,
- budowa bezkolizyjnego (w różnych poziomach) przejścia przez projektowaną linię kolejową;

3. BEZKOLIZYJNY SKRĘT W UL. KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ

Rozbudowa al. 29 Listopada (odc. ul. Opolska – granica miasta)
Odcinek: rejon ul. Siewnej - granica miasta Krakowa - rozbudowa al. 29 Listopada do klasy ulicy głównej G 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu),
Odcinek: ul. Opolska - rejon ul. Siewnej - rozbudowa al. 29 Listopada do klasy ulicy zbiorczej Z 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu), budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych,

4. A MOŻE POCIĄGIEM?

Szybka Kolej Aglomeracyjna - Budowa przystanku Kraków Prądnik Czerwony, w tym:
- budowa peronów przystankowych (o powierzchni 2 x 900 m2) wraz z infrastrukturą towarzyszącą (zadaszenia, schody, pochylnie, windy etc.),
- przebudowa ul. Węgrzeckiej (w tym ciągi piesze i rowerowe) na odcinku od ul. Ks. Meiera do ul.  Powstańców (do parametrów ulicy lokalnej),
- przebudowa wiaduktów nad układem kolejowym w ciągu ul. Węgrzeckiej,
- przebudowa ul. Ks. Meiera na odcinku od ul. Abp Felińskiego do ul. Węgrzeckiej (do parametrów ulicy lokalnej),
- budowa parkingu dla rowerów,
- budowa parkingu P&R na ok. 30 miejsc postojowych,
- budowa odcinka ul. Ks. Meiera (dojazd do przystanku SKA) Powrót do aktualności